karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 22:38:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvä ruoka, parempi mieli!
ViestiLähetetty: 2014-01-03 22:19:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-08 13:46:10
Viestit: 12
Moikka kaikille ja tsemppiä painonpudotushaasteeseen!

Itse aloitin karppauksen tapaninpäivänä. Pahimpien nesteitten lähdettyä liikkeelle uskaltauduin vaa'alle todetakseni olevani ensimmäistä kertaa elämässäni ylipainoinen: BMI 25,1 eli nipinnapin ylipainoinen :shock:

Sukupuoleltani olen nainen, kuten nokkelimmat nimimerkistä jo päättelivät ja ikää on ainoastaan 34 vuotta.

Nyt onkin runsaista muodoistani tirissyt viikossa peräti 1,2 kg ja BMI:ni on jälleen normaali!. Elän silti elämäni pulleinta aikaa, eikä keho tunnu tai näytä kivalta. Karppaus sen sijaan on tuntunut yllättävän, siis todellakin yllättävän hyvältä! Huomioita:

1) Ei minkäänlaisia mielitekoja, mikä on käsittämätöntä, koska viime vuosina mun harrastuksiin on kuulunut mättää pitkin päivää ja ennen kaikkea iltaisin lähes mitä vaan jäätelöstä ja karkeista paketilliseen margariinilla kuorrutettuja hapankorppuja.
2) Ainoastaan yhtenä päivänä kärsin kamalasta hedarista ja buranatkin oli loppu. Kärsin kiltisti hedarini ja seuraavana päivänä olo taas ok.
3) En koe joutuvani luopumaan mistään, siitä iso kiitos tämän foorumin reseptiosiolle. Jo reilussa viikossa mun kokkailuni on monipuolistunut ja syömäni ruoka on ollut todella hyvää! Melkeinpä en malttaisi edellisiä safkoja syödä loppuun kun jo mietin, että mitähän sitä seuraavaksi kokkailisi =P~
4) Suussa on paha maku ja pelkäänpä pahoin, että henkeni haisee.
5) En tee karppauksesta itselleni pakkomiellettä tai uskontoa. Näin alkuun lasken välillä kaloreita ja hiilareita hahmottaakseni paremmin, mitä syön ja millä pärjään. Hiilarit pidän alle sadassa, liian tiukaksi en pysty vetämään, sillä rakastan liikaa rahkaa, turkkilaista jugurttia ja marjoja, enkä halua potea huonoa omatuntoa, jos satun syömään vaikkapa hedelmän.
6) Mulla on vahva tunne, että olisin löytänyt sellaisen tavan syödä, että tästä voisi tulla mulle pysyvä elämäntapa. Se olisi mahtavaa! Olen myös vakuuttunut, että tällä menolla saan kyllä reilut 10 kiloa ylimääräistä painoa tiputettua. Hiukan tosin jännittää, miten mun pää ja kroppa tulee reagoimaan pms :smt076 - oireisiin. Jojolaihdutuksen mestarina mun pahimmat repsahdukset ja mässytyset kun näyttäisi vahvasti liittyvän hormonaaliseen kiertooni.
7) Syön neljästi päivässä ja se tuntuu sopivalta . Yhtenä päivänä jouduin jättämään kunnon lounaan väliin koska olin reissussa eikä sopivaa ruokaa ollut tarjolla. Meinasin kuolla. :smt089
8) Huomaan innostuvani noista hymiöistä nyt vähän liikaa, joten jatkan huomioitteni kirjaamista taas toisella kertaa...
9) Paitsi että olen lähestulkoon vieroittanut itseni light-colasta ja addiktoitunut vichyyn!!!! Nam! :smt023
10) Yksi haaste tuleville viikoille olisi opetella juomaan kahvi mustana tai kermalla. Myönnän, että olen lorauttanut joukkoon ihan tavallista kevytmaitoa :oops:


Ei mulla muuta, halusin vaan ihan näin lyhyesti tehdä pikku intron... :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-04 20:45:07 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-09-20 10:03:28
Viestit: 24
Paikkakunta: Helsinki, itäinen sellainen
Meillä suht sama bmi, sama -10 kg tavoitteena ja sama pudotuskampanja joten ajattelin ruveta sinua tsempittämään :smt041

_________________
Sagastinan kampanjasivu

Sagastinan päiväkirja

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-06 12:39:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-01 21:35:33
Viestit: 351
Oot tosiaan löytänyt sopivan metodin, hienoa!

Toi hengityksen haju mietityttää muakin hiukan. Oon aiemminkin ihan ketoillu, eikä esim. kumppanilta tullu koskaan sanomista. Nykyinen puoliso kuitenkin vähän valitteli outoa hajua, mutta itse en ole huomannut mitään - paitsi sen, että juuri noina päivinä tuoresalaatissa oli sipulia niin isoina paloina, että syöminen oli jo melkein hankalaa. :D Eiköhän niitä tuoksuja vähemmästäkin tule. Jos ketoosi kuitenkin pistää hengityksen haisemaan, kuinkahan siitä pääsisi eroon...

_________________
33 v. jojokarppi palaamassa ruotuun. Hyveenä terveet makutottumukset ja liikunnan ilo, paheena laiskuus ja punaviini.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-13 00:41:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-07 15:09:54
Viestit: 105
Suht koht samoissa mennään, tsemppiä! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-28 22:24:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-08 13:46:10
Viestit: 12
Oi, eipä ole ollut tänne aikaa kirjoitella, mutta kiitos tsemppiviesteistä. Mulla oli karppauksen käynnistyttyä ongelmia vatsan kanssa ja painokin jumitti. Otin kuitulisän käyttöön ja olen yrittänyt vähän rajoittaa pähkinöiden ja turkkilaisen käyttöä. Viime Viikonloppuna otin rennommin, leipääkin meni useampi pala. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä olo oli kuin pahemman luokan krapulassa, ja mietinkin, mahtoiko se olla reaktio viikonlopun mässäilyille.

Tänä aamuna paino taas vihdoin laskusuunnassa. Muutaman päivän hiilarimässy ei siis pilannut mitään, vaan toimi oikeastaan muistutuksena siitä, ettei tarvitse olla aina ja kaikkialla ehdoton.

Nyt on hyvä fiilis ja karpilla linjalla taas eteenpäin!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)