karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-16 14:58:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Olisiko THL lakkautettava?
ViestiLähetetty: 2024-02-29 19:20:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29315
Eläkkeellä oleva tutkimusprofessori Matti Jantunen ehdottaa THL:n lakkauttamista

https://twitter.com/jantunen_matti/stat ... 3342205421

Lainaa:
THLn harhaisia koronaennusteita, -suosituksia ja -neuvoja päättäjille ja kansalaisille, sekä niistä seurannutta ylikuolleisuutta, sairastavuutta, sairaanhoidon kuormitusta, inhimillistä ja taloudellista menetystä on neljän viime vuoden ajalta kertynyt yli kaiken kohtuuden.
THL on myös osoittautunut kyvyttömäksi tai haluttomaksi korjaamaan itseään, oppimaan erehdyksistään, jonka vuoksi Suomi vajosi ensimmäisestä pandemiavuodesta parhaiten selviytyneiden Euroopan maiden joukosta pahiten epäonnistuneiden maiden kärkeen 2022-23.
Vääristynyt ja ylimielinen organisaatiokulttuuri ei korjaannu säätämällä.
Sen vuoksi ainoa vastuullinen päätös on minun mielestäni THLn lakkauttaminen, sekä laitoksesta edelleen löytyvän korkeatasoisen osaamisen ja tutkimuksen sekä välttämättömien tehtävien siirtäminen olemassaoleviin tutkimuslaitoksiin ja yliopistojen yksiköihin.
Vertailukohdaksi sopii Saksan Bundesgesundheitsamt (Kansanterveyslaitos), joka lakkautettiin ja tehtävät hajautettiin v 1994 koska sen virheellinen verenluovutusohjeistus aiheutti 600 AIDS-kuolemaa.

Itse taisin ehdotella jotain tuollaista silloin kun THL (ja sen edeltäjä KTL) kävi härskiä propagandasotaa karppausta vastaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-29 19:26:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1111
Paikkakunta: Luhanka
Kyllä, samoin moni muu "hillotolppa".

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-03-01 10:31:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-19 11:42:22
Viestit: 693
… ja mieluusti myös luotettava selvitys THL:n budjetin n. 50% rahoitusosuudesta ”muista ulkopuolisista lähteistä”. Ettei vain painottuisi ravitsemus- ja lääketeollisuuden sektoreille?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-03-01 21:16:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 500
Itse olen parikin kertaa ehdottanut THL:n lakkautusta. Tosin vain täällä Karppilassa. Nyt valtion talous luultavimmin toteuttaa toiveeni, ja kansanterveys tekee samalla parannusloikan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)