karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-16 07:57:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-03 11:40:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
MOI!

En selittele mitään....tai sitten kuitenkin selitän. On päässyt vierähtämään kuukausi siitä, kun olen käynyt täällä kurkistamassa. Olen suunnitellut ja suunnitellut uutta ketjua, alkaa tuo suvi olla takana, vaikka ei ole talvikaan tullut.

Tämän ketjun tarkoitus on pitää elämä jonkinlaisessa järjestyksessä kaamoksen kaaoksessa. Saattaa tulla paremmin lankeemusten ja hairahdusten päiväkirja kuin tyylikästä karppausta. Mutta tuntuu, että mulle itselle on nyt eduksi sellainen tapa, että käyn täällä päivittäin tunnustamassa mokailuni ja selittämässä harkitsemattomat valintani.

Jotakin tavoitteita voisin asettaa painoni suhteen juhlien jälkeen. Siis mennään viikolle 2, silloin maanantai on 11.1, onpas hieno päivämäärä. Jos vaikka siolloin en painaisi enempääkuin nyt.

aamulla söin siivun ruisleipää + voita + edamia+ 3 siivua metukkaa. Join vettä
nyt on tulossa soppaa, jossa on keräkaalia, sipulia, porkkanaa ja nakkeja, lisämyrkkynä liemikuutio.

Illalla mennään käymään Tytön ja Vävykokelaan luona. Tarjoilut? Poiketaan kaupassa. Mitä sieltä sorrun ostamaan?

tarjamaria!

Muistelukirjoittaminen on käynnissä.

Kaivelen varastolaatikoista vanhoja papereita. Äsken luin ihan mahtavan tarinan yli 120:n vuoden takaa. Ensin perheen isä lähti Soinista kalastamaan Alaskaan, eikä koko laiva palannut koskaan. Sitten hänen 16 vuotias tyttönsä lähti yksin Amerikkaan ja sinä päivänä, kun hän täytti 18 vuotta, hän meni siellä naimisiin mummuni veljen kanssa. Tämä isäni eno oli taas mennyt Amerikkaan naapurin passilla, kun itsellä oli maksamattomia elatusmaksuja ja vähän muutakin epäselvyyttä elämässä. Sellaisia pakolaisia tai siirtolaisia? Elintasopakolaisia?


nyt se soppa on kypsää.....taidan ottaa siivun ruisleipää sen kanssa ja jälkkäriksi turkkilaista mustikoiden kanssa....

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-03 16:51:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Miksi sitä ruisleipää?

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-04 10:01:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
VeeraX

Tämä ei ole nyt mitään oikeaa karppausta, en vaan nyt juuri pysty siihen, mutta tämä ketju on siksi, että mulla on joku tukipylväs, etten vielä tässä vaiheessa joulua sorru vetämään joka päivä koko suklaarasiaa naamaani. Iltapäivän aikana tuli syötyä paljon ruisleipää pahempaa. Oikeaa ruokaa en puolenpäivän jälkeen syönyt, mutta pitää tunnustaa kaikki synnit: 2 satsumaa, yksi pieni kotimainen omena, muutama pipari ja sitten se mikä meni todella pieleen: monta palaa Suffeli-pussista, niitä ei olisi pitänyt syödä missään tapauksessa.

Tänään olen syönyt taas yhden siivun ruisleipää + voita + juustoa + metukkaa. Ja Juustoportin AB-jukurttia + mustikoita. Juomana vesi, kuten koko eilisen päivänkin, ja minusta sitä menee tarpeeksi.

Nyt on vielä eilistä soppaa jäljellä ja sitten on pala lohta, sen paistan voissa. Porkkanat ja satsumat luultavasti kuuluu kans tämän päivän sapuskoihin.

Yritän vähän ryhdistäytyä!

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-08 09:16:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Olen nyt epätietoinen minne ruokiani kirjaisin, koska ei ilmeisesti ole sopivaa laittaa tänne harharetkiä.

Olen vähän aktivoitunut FB:ssä ja mietin tässä, että jospa laittaisin jatkossa sinne ruokani. Vaikka koen, että nyt ei ole henkisiä voimavaroja kunnon karppaukseen, mutta ruokien kirjaaminen ja pieni kontrolli pitäisi minut jonkinmoisessa tolkussa. En nyt tässä avaudu siitä miksi karppaus ei juuri nyt onnistu. Voinhan olla päivän silloin toisen tällöin ilman hiilareita, mutta tiedän, että pitkäjänteiseen toimintaan ei ole nyt aineksia. Ja jotta karppauksessa olisi jotakin järkeä se on juuri pitkäjänteistä toimintaa, rasva-päivä silloin tällöin vain lihottaa, kun edellisen päivän hiilarit jyllää korpassa. Koska en pysty pitkäjänteiseen toimintaan juuri nyt, niin ehkä on perempi niinä päivinä, jolloin joku kontrolli onnistuu, syödä kevyesti vaikka karpatenkin, siis syöden vähärasvaista proteiinia, vaikka lihaa tai munia.

Silloin kun viimeksi onnistuin kotrolloimaan kunnolla syömisiäni, sain vaakan näyttämään kerran pari 74,5 kg. Ja paino vakiintui sen jälkeen moneksi kuukaudeksi 75,5 kg:n tienoille. Tässä syksyllä tuli kaksi kiloa lisää, ja taas oltiin viikkoja 77,5 kg:n lukemissa. Ja tänään aamulla vaaka näytti 78 kg. Nyt ei olisi kyllä ollenkaan varaa ottaa kroppaan yhtään lisää rasvaa.

Henkisen puolen hoidan ja varsinaisen avautumisen teen blogissa, jos sitä teen . Mulla oli suunnitteilla joulukalenteri, mutta se jäi toteuttamatta. Luulen, että hyvä niin.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-08 15:29:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18501
Paikkakunta: Jämtland
Eiköhän tänne mukaan mahdu kaikki, kirjoittele vain vapaasti, mutta jos joku sitten kommentoi sillä tavalla ettei se tunnu hyvältä, niin jätä huomioimatta. Eihän kaikki täältä kommentteja halua, ihan kuulumisiakin voi kertoa ja pitää yhteyttä! Hyvää joulun odottelua vain!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-08 15:37:28 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Kirjoita ihmeessä ihan vapaasti tänne, Satu. Kyllä täällä muutkin kirjoittelee kaikesta maan ja taivaan välillä. Sehän on hyvä, jos sillä pystyy vähän hallitsemaan elämäänsä, sillä elämä heittelee, eikä se aina ole niin helppoa, ei karppauskaan. :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-08 16:36:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Minä en tiedä missä menee rento / yläkarpin raja, mutta jos ruispala painaa sanotaan 50 gr niin olisiko siinä 22 g. hiilareita kai niitä pari voi syödä jos vellä vähän hedelmää haluaa sekaan.

Vähähiilarinen, tiedä senkään virallista ylärajaa mutta varmaan siihen mahtuu parisataa grammaa hiilareita ja mahdollisuuksien mukaan just vehnän ja lisätyn sokerin välttäminen niinku suffeleiden :) on A ja O eikä ruisleipä palan.

Ketokarppaajat sit erikseen mut 50 g. hiilareita vrk. ei ole mikään ehdoton yläraja, joku voi olla ketoosissa enemmälläkin.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-09 17:33:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kiitos kommenteista kamut!

Tämä päivä meni rennosti Esikoisen lasten kanssa. Tyyppi on iiiihana, täytti sunnuntaina kaksi viikkoa, olin aamupäivällä heillä. Tyyppi on helppo ja rauhallinen vauva, ainakin vielä, mutta miniä pelkää hysteriaan asti rintatulehdusta. Silloin kun Kekkuli oli vauva, miniä oli kerran viikon sairaalassa saamassa antibioottia suoneen, neljä kertaa hänellä oli antibioottikuuri ja sitten vielä kuusi kertaa hän söi tulehduskipulääkekuurin rintatulehdukseen. Hän osaa surra asiat valmiiksi, nyt kun hän hikoilee imettäessään, niin tänään hän alkoi poihtia miten vaikeat vaihdevuodet hänelle mahtaa tulla, kun imettäminenkin saa hänen koko kroppansa sekaisin. Just. Kekkuli on kyllä vetänyt äidinmaidossa antibioottia ja kipulääkettä melkoiset määrät. Ja iltapäivällä Kekkuli (2,5 vee) oli meillä. Joten empä puhu mitään ruisleivästä....höm....tässä naposteltiin Kekkulin kanssa keksejä.

Muuten mä oon täysin vapautunut jouluressistä....oon nyt vielä täysin vapaa joko joulustakin. Hoosiannaa käytiin veisaamassa ja adventtikynttilän laitoin pöydälle, mutta se toinen kynttilä on vielä laittamatta.

Ja huomenna on yhdet joulunyyttärit, itse vien juustoja ja keksejä juustotarjottimelle, mutta syömään olen täysin vapaa aivan mitä vaan. Ei mitään tietoa, mitä muut tuo, mutta se sakki on sen oloista, että luulen pyödän olevan aivan täynnä herkkuja laidasta laitaan.

Nyt ei ole rauhaa kirjoittaa mitään pidempää tekstiä. Luen Roope Lipastin Rajanaapuria. Olen lukenut sen ennenkin, mutta on niin todella hyvä kirja ja uppoudun siihen, nyt kun Kekkuli lähti.

Olis broilerinkoipea kypsänä, mutta ei taida kiinnostaa mua?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Satu pimeydessä
ViestiLähetetty: 2015-12-24 20:21:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Tunnelmallista Joulua

Kuva

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)