karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-16 22:34:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 133 34 35 36 3739 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-10 20:36:49 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Hyvä! 5 päivää enää! Koeta säilyttää toiveikas asenne! :smt023

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-10 21:14:26 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56268
Paikkakunta: Kerava
Kiva kuulla että oikean ammattilaisen käsiin pääset!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-18 21:15:40 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Dodiin. Tulipahan taas käytyä erikoissairaanhoidossa, kirurgin pakeilla kuuntelemassa tuomio niistä magneetikuvista. No eihän ne kuvat kauhian hyviltä näyttäny. Spinaalistenoosi, elikkäs selkäydinkanavan ahtauma, on nyt sitten magneetikuvien perusteella todettu. Lekuri näytti mulle kuvan siitä. Sitä verrattiin toiseen kohtaan, missä se mun kavava oli normaali. Näin maallikkonakin se kanava näytti olevan aivan tukossa. Hoito aloitetaan Ortonissa puudutuspiikeillä tuonne selkäydinkanavaan, jotta siten voidaan varmistaa, että se kanava on varmasti tukossa ja se magneettikuvien perusteella annettu diagnoosi on ollut oikea. Jos kivut loppuu hetkeksi ja palaavata takaisin kuukausien päästä on alkuperäinen diagnoosi ollut oikein. Sitten vasta leikataan......ehkä. Mä olen tyytyväinen tähän ratkaisuun. Puukko on aina puukko ja jos sen voi välttää edes vähän, niin se on ihan OK. Jotkut käy, samassa tilanteessa kuin mä, pari-kolme kertaa vuodessa ottamassa tuon puudutuspiikin ja voivat ihan hyvin. Näkee sitten kuinka mä voin sen jälkeen. Lekurin mukaan mun pitäis nyt ennen Juhannusta päästä sinne Ortoniin. Ihan OK kun homma etenee taas hiukan. Ehkä mä pääsen viimeinkin näistä v****un kivuista joskus eroon....ihopeso! Sen näkee sitten. Kumminkin toiveikkaana täällä ollaan ja odotetaan hoitoon pääsyä.

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-18 21:52:07 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Toiveikkaita uutisia :smt023

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-19 05:02:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Kivuton kesä kuulostais hyvältä :smt023

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-19 07:03:41 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56268
Paikkakunta: Kerava
Toivotaan että saat avun piikistä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-22 21:37:49 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Muuten kaikki OK, mutta mä olen aivan kypsä tohon mun hoitavaan lääkäriin. Sille on hiukan epäselvää semmonen asia, että kun terveyskeskuslekuri laittaa minut eteenpäin erikoissairaanhoitoon, niin siitä erikoissairaanhoidoon lääkäristä tulee silloin se minun hoitava lääkäri. Tämä asia ei vaan meinaa mennä perille sille mun erikoissairaanhoidon lääkärille. Kohta meinaan menee!!! Siitä mä pidän huolen. Olen ollut tänään yhteydessä KELA:an ja potilasasiamieheen ja ne kaikki on ollu samaa mieltä mun kanssa siitä, että kyseinen lääkäri on toiminut väärin. Asia tulee korjaantumaan!.
Vituttaa vaan tollaset vastoinkäymiset. Niitä on nyt piisannu jo ihan riittävästi muutenkin!

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-23 06:09:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56268
Paikkakunta: Kerava
Kurjaa tuollainen taisteleminen! Voimia sulle!Toivotaan että asia selviää.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-02 00:03:20 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Tänään aamusta alkaen on ollu kauheen huono. On ollu rytmihäröjä sun muuta ja olo on tuntunu turvoonnelta. Join vettä aamupäivän aikana ainakin 1,5 litraa josko olis nestevajetta. Ei auttanu. Dippasin kostutetun sormenpäällisen Maldon suolaa....hiukan parani. Otin toisen.....taas hiukan parani. Otin sitten ihan reilun tujauksen ruususuolaa (puoli teelusikallista) liuotettuna veteen ja join. Hetken päästä olo parani huomattavasti ja turvotus oli tiessään. Tämmöstä se helle sitten on. Muistakaa ihmiset helteillä huolehtia nesteytyksen lisäksi myös suoloista!

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-02 00:11:23 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Jaa niin joo..... tohon suoloihin vielä. Jos se suola maistuu makealle, niin silloin on kehossa suoloista vajetta. Pitää vissin alkaa omiin keitoksiin lisätä tuota suolan määrää, kun tuo helle verottaa osansa.

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-02 08:29:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Lainaa:
Jos se suola maistuu makealle, niin silloin on kehossa suoloista vajetta.
Kerropa tarkemmin?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-14 17:50:28 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Muistaakseni jostain papan (muistaakseni se oli pappa) kirjoituksista olen tuon monta vuotta sitten pongannu. Liittyi johonkin vanhaan elektrolyytti-keskusteluun. En jaksa etsiä. Mutta näin sen olen todennut olevan ihan käytännössä. Jos se maistuu makealle on siitä vaje. Jos se maistuu....ööö....suolaiselle on kaikki OK.

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-14 17:51:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Outoa. Tarttee ruveta helleaikoina tarkkailemaan!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-14 19:23:54 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Miten muuten menee, Tuija?

Justiin, oliko se eilen, tuli sellainen kauhea kuvotus ja turvotus. Luulin vatsataudiksi, mutta se menikin sitten ohi suolalla. Olin tehnyt kovasti töitä, hikoillut ja juonut pelkkää vettä.

Otin merisuolaa kippoon tuohon työpöydälle, ja kun nyt maistoin sormenpäällä, niin melko makealta se edelleen maistuu, tai vaikea kuvailla miltä se maistuu, mutta ei kuitenkaan suolaiselta. Otinpa sitten vähän lisääkin neuvojesi mukaan. Jää vähäiseksi suolansaanti, kun tällä hetkellä kaapissa ei ole mitään suolattua, ei juustoakaan. Täytyy erityisesti muistaa lisätä sitä ruokaan. (Ok, voissa on suolaa, ja äsken löysin vielä jääkaapista kaksi makkaraa, mutta niitä en ollut syönyt muutamaan päivään, ja nyt nekin on loppu.)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-14 21:15:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56268
Paikkakunta: Kerava
tuijakoo kirjoitti:
Muistaakseni jostain papan (muistaakseni se oli pappa) kirjoituksista olen tuon monta vuotta sitten pongannu. Liittyi johonkin vanhaan elektrolyytti-keskusteluun. En jaksa etsiä. Mutta näin sen olen todennut olevan ihan käytännössä. Jos se maistuu makealle on siitä vaje. Jos se maistuu....ööö....suolaiselle on kaikki OK.


Näin minäkin sen muistan ja tän mukaan toiminut jo monta vuotta.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-24 19:20:00 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Helteellä jos tulee juotua vaan pelkkää vettä janoon, niin samalla myös tulee sisuskaluista huuhdeltua pois ne hyvät ja erittäin tärkeät suolat/elektrolyytit. Toisen pikku vinkin suolavajeesta sulle saattaa antaa sun nilkat.....tai sydän! Pienessä suolavajeessa alkaa kummasti kerätä painetta nilkkoihin. Sukanvarret alkaa puristaa (edellyttää tiätty sukkien käyttöä) ja alkaa tuntua nilkoissa pientä turvotusta. Jalkojen turvotus ei siis aina välttämättä ole nestekertymää vaan vajetta suoloista. Aina pitäis olla käsilaukussa mukana hiukan hyvälaatuista suolaa, kuten esmes ruususuolaa, puhdistamatonta merisuolaa, jossa on kaikki ne liki 90 erilaista mineraalia tallella. Voi sitten sieltä napata keristallin jos toisenkin kun tarve vaatii. Mä en tajunnu tuota suolan osuutta ihan heti, mutta kun kävin muutaman kerran sydänfilmissä rytmihäiriöiden vuoksi. Kokeilin auttaisko ruususuola tai Maldon-suola. Auttoi ja auttoikin paljon! Sen jälkeen ei ole enää ollut rytmihäiriöitä, kun aloin joka ikiseen vesi-tuoppiin (0,5l) laittamaan muutaman hipun maldonia tai sirottimesta pari ravistusta ruususuolaa. Nyt taas, kun helteet alkaa, niin pitää muistaa ne suolat myös.
Näillä mennään!

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-06 22:21:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Mitä kuuluu?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-08 21:48:25 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Aivan perseestä. Mun maksusitoomus Ortoniin tuli hylättynä takaisin. En pääse. Sinne olis kumminkin aika 30.7. Rahoitus vaan puuttuu. Millä v**%#:n perusteella ne oikein myöntää niitä maksusitoomuksia?? Nytkö mut sitten jätetään hoitamatta? Alan olee kyllä ihan loppu. Hoitava lääkäri on kaksi ketaa jättäny kirjoittamatta sen B-todistuksen. Potilasasiamies ei ole tikkua ristiin laittanu sen asian eteen vaikka olen sille asiasta jo pariinkiin otteeseen soittanu. Jos KELA ei saa B-todistusta se tarkoittaa sitä, että mä en saa sairauspäivärahaa. Saatana, että ottaa päähän. En enää tiijä mitä pitäis tehdä.

_________________
JEP


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-08 22:38:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93914
Taivas varjele! :shock: Kaikki myötätuntoni sinne! :smt056 Sinullahan on selvä diagnoosi. Miten voivat noin toimia? Aivan käsittämätöntä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-01 00:49:32 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
tuijakoo kirjoitti:
En enää tiijä mitä pitäis tehdä.

Soitin sitten Ortoniin ja olin peruumassa sitä hoito-aikaa, kun ei maksusitoomusta kerran hyväksytty. Ne oli siellä Ortonissa ihan, että WTF? Sullehan on myönnetty yhteen hoitokertaan aika. Kotka hylkäsi mun maksusitoomuksen kolmeen hoitokertaa ja siirsi sen asian käsittelyn POKS:lle (asun POKS alueella), mutta kukaan ei vaan muistanu mulle siitä kertoa, että POKS hyväksyi yhden hoitokerran Ortoniin. Viddu mitä sävellystä.
No kumminkin. 7kk jälkeen nyt on viimeinkin sitten jotain konkreettista tehty. Se hermokäytävän piikki on sitten tänään pistetty Ortonissa. Vielä en osaa sanoa muuta kun että oikea jalka elää omaa elämää ja mä ja muu mun keho omaa. Se nyt tiesinkin, että ekoina päivinä näin tulee käymään ja oikea jalka ei toimi kunnolla. Noh, kahellaan. En nyt enempää höpistä asiasta. Laitan lisää kun on kerrottavaa.

_________________
JEP


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 133 34 35 36 3739 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)