karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-20 17:55:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-02-27 13:58:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-07 13:04:25
Viestit: 89
Anopilla ollu vaivaa ja on leikattu, mutta ei vieläkään ole oikein kunnossa. Vetää hiilareita herkkujen merkeissä lähinnä sokerina. Ja ajattelin et oliskohan karppaamisessa vastaus tähänkin vaivaan.

Anoppia epäilyttää se rasva, ku sitä ei sais syödä ja väittää tarvitsevansa leipää(ruis) ja puuronsa.(lounas 4-viljaa)

Haluaisin auttaa.... Myös ms ja kilpparin vajaa riesoina.

Jos kokemuksia ni kiva...

_________________
Kultakalasivuni

Kuva
Ajattelen, siis karppaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-27 18:03:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
Mulla oli tuossa kuukausi sitten oikein kunnon sappikohtaus päällä, ja hakeuduin kipujen takia sitten sairaalaankin. Leikkausta tarjosivat välittömästi, kun paljastui että sappirakossa on paljon pieniä kiviä. En kuitenkaan antanut leikata vaan olen kokeillut itse tyhjentää sappirakkoa magnesiumsulfaatin avulla.

Noita kohtauksia on mulla ollut muutama reilun kymmenen vuoden aikana joten ei niitä kovin usein ole ollut, sen tähden en antanut myöskään leikata. Nyt kun tietää mistä ne kivut johtuvat ja että Litalgin niihin auttaa, niin ajattelin antaa ajan kulua ja katsella mihin suuntaan homma kehittyy.

Karppauksen vaikutuksesta sappikiviin en tiedä, mulla kohtauksia oli jo aikaisemminkin, mutta jos rasvainen ruoka niitä aiheuttaisi, niin mulla pitäisi kohtauksia olla päivittäin. Vaan kun ei ole. Jostakin luin että sappivaivat voivat jatkua vaikka rakko olisi poistettukin, ja että sappikivet muodostuisivatkin maksassa.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-27 21:44:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Haulla löytyy aiheesta muutamia ketjuja:

viewtopic.php?f=5&t=44803&start=0&hilit=sappikivist%C3%A4

viewtopic.php?f=1&t=42890&start=0&hilit=sappikivist%C3%A4

viewtopic.php?f=1&t=37353&start=0&hilit=sappikivist%C3%A4

viewtopic.php?f=1&t=31454&start=0&hilit=sappikivist%C3%A4

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-01 10:34:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-07 13:04:25
Viestit: 89
Kiitos.

olin taas niin käsi, etten tajunnu hakua :roll: . Näytän nää linkit anopille, josko se rohkaistus kokeileen karppia kans... =D>

_________________
Kultakalasivuni

Kuva
Ajattelen, siis karppaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-01 14:04:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
Tramppa kirjoitti:
olen kokeillut itse tyhjentää sappirakkoa magnesiumsulfaatin avulla.


kerro tästä

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-01 17:36:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
karviainen kirjoitti:
Tramppa kirjoitti:
olen kokeillut itse tyhjentää sappirakkoa magnesiumsulfaatin avulla.


kerro tästä



No kerran oon tosiaan kokeillu yhtä reseptiä joka menee siis näin:

- 4rkl epsomsuolaa (=magnesiumsulfaatti, apteekista sain kilon purkin tilaamalla, 15€)

- 1- 1,5dl oliiviöljyä

- yhden verigreipin mehu, itse lisäsin myös sitruunaa


Valmistelut: Varaa seuraava päivä vapaaksi, äläkä poistu kovin kauas wc-pöntöstä. Älä ota lääkkeitä tai vitamiineja puhdistuspäivänä. Syö vihannnespitoisesti aamupäivän aikana, vihannesmehuja tai soseita.

Klo 14.00 jälkeen älä syö mitään, tärkeää! Sekoita 4rkl magnesiumsulfaattia n. 8dl vettä. Laita jääkaappiin.

Klo 18.00 Juo kylmää suolaliuosta (maku mielenkiintoinen 8) ) 2dl. Voit huuhdella suuta jos haluat, älä juo muuta.

Klo 20.00 juo taas suolaliuosta 2dl

Klo 21.45 tee öljyseos greipistä ja oliiviöljystä kannelliseen purkkiin ja ravistele kunnes on hyvin sekoittunut. Käy wc:ssä,(itselläni oli ainakin kovasti asiaa istunnolle jo tässä vaiheessa)

Klo 22.00 juo öljy-greippiseos viiden minuutin kuluessa (tämä oli hyvää!) ja asetu oikealle kyljelle makaamaan. Mitä nopeammin asetut makaamaan, sitä enemmän on kiviä mahdollista saada ulos. Makaa paikoillaan vähintään 20 min. Epsomsuola avaa sappitiehyet (myös kipulääke Litalginilla on sama vaikutus) eikä kipuja tule. Yllättävää kyllä, yön sai nukkua rauhassa eikä ripuli riivannut lainkaan.

Herää seuraavana aamuna n. klo 6-7.00, juo taas 2dl suolaliuosta ja käy vielä pariksi tunniksi lepäämään jonka jälkeen viimeiset liuokset kurkkuun.

Voit saada ripulia aamulla ( minulla jo illalla, muttei yöllä) koska suola poistaa nestettä. Sappikivet kelluvat joten voit nähdä ne vessanpytyssä. Jotkut ovat jopa siivilöineet tarkempia tutkimuksia varten, itse en siihen ryhtynyt. Omat sappikiveni olivat ultran mukaan pieniä, joten en saanut varmoja havaintoja onnistumisesta.

Klo 11-12 maissa voi alkaa syömään ja juomaan taas, mutta aloita varovasti. Itse paistoin kylkisiivuja :lol:

Joissain vastaavissa ohjeissa sallittiin veden juominen puhdistuksen aikana, itse noudatin näitä ohjeita ja janon tunne oli kiusallinen, taidan ensi kerralla ottaa muutaman lasillisen vettäkin.

Verenpaine ainakin laski selvästi tällä puhdistuksella pariksi päiväksi.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-01 19:02:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
kuulostaa aika pelottavalta :|

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-01 19:29:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
karviainen kirjoitti:
kuulostaa aika pelottavalta :|


Ei siinä mitään ripulia kummempaa ollut. Jos tuolla saa kivet liikkeelle ja välttää leikkauksen ni aina silloin tällöin voi kokeillakin..

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 08:34:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
No niin, huuhtelu numero kaksi suoritettu, tulos loistava. Runsaasti vihreitä sappikiviä, enimmäkseen pieniä, muutama suurempi joukossa, tuli ulos tänä aamuna. Ohjeissa olikin että on hyvä suorittaa useampi huuhtelukerta tulosten aikaansaamiseksi. Ainakin mulla tuntuu toimivan. :D

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 11:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
mietin vaan että mahtaako tuosta olla jotain haittaa elimistölle, tai voiko se mitenkään olla vaaraksi. mitä jos sappikivet on liian isoja? :|

miksi ihmeessä määrätään litalginia jos saman asian hoitaa tuo suolakin :? tai no, ei tää nyt oikeesti kyllä ihmetytä yhtään.

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 11:22:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
karviainen kirjoitti:
mietin vaan että mahtaako tuosta olla jotain haittaa elimistölle, tai voiko se mitenkään olla vaaraksi. mitä jos sappikivet on liian isoja? :|

miksi ihmeessä määrätään litalginia jos saman asian hoitaa tuo suolakin :? tai no, ei tää nyt oikeesti kyllä ihmetytä yhtään.


Jos sappikivet on niin isoja ku juuri äitimuorini kertoi niin... Eli jollain oli kananmunan kokoinen :shock: kivi sappirakossa. Eihän se sieltä millään liikkeelle lähde ellei sitten liukene höttöiseksi.

Keskustelupalstoilla on aika paljon kirjoituksia ja kokemuksia eikä kukaan ole valittanut kivuista tai haitoista mitään. Ton ekan kerran jälkeen tää oli kyllä yllätys kuinka paljon niitä tuli ulos.

Muutaman viikon päästä teen vielä kolmannen kerran. Aion jatkaa niin monta kertaa ku kiviä tulee, ja sitten kun niiden tulo loppuu, teen puhdistuksi pari kertaa vuodessa. Pitäis pelittää niin.

No miksiköhän sitä Litalginia määrätään? :D Ehkä siinä on parempi kate ku jossain suolassa...

Ihan mukava oli perua leikkausaika ja sanoa hoitajalle että kokeilen muita konsteja kivien poistoon. Totesi siihen ettei niitä muuten saa pois kun leikkauksella. Pitäsköhän viedä toi kippo näytille sille? :twisted:

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 11:34:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
sitä vaan juuri mietin, että ehkä siinä voi käydä kehnosti kun liian suuri sappikivi yrittää ulos ja jääkin sitten siihen tukkeeksi..

itsellenikin sanottiin, että sappikivet on pieniä, mutta tiedä nyt noista sitten kuinka pieniä ja mikä on kenenkin mielestä pieni ja iso :|

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 14:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
karviainen kirjoitti:
sitä vaan juuri mietin, että ehkä siinä voi käydä kehnosti kun liian suuri sappikivi yrittää ulos ja jääkin sitten siihen tukkeeksi..

itsellenikin sanottiin, että sappikivet on pieniä, mutta tiedä nyt noista sitten kuinka pieniä ja mikä on kenenkin mielestä pieni ja iso :|


No jos sitä pelkää että kivet jää kiinni ni ei kannata sitten rasvaakaan syödä. :(
Rohkeesti vaan kokeilemaan.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-07 10:24:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-31 21:12:05
Viestit: 2034
Paikkakunta: oulu
Akupunktiokurssilla Christer Pellas kertoi että sappikivet ovat geelimäisiä niin kauan kujin joutuvat ilman kanssa tekemisiin eli ei ole vaaraa että liian iso kivi tukkisi tiehyet.

Epsom-suolan avaavan vaikutuksen saa aikaan myös tietyllä akupunktiopisteellä ja silloin kivet saa liikkeelle hieromalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-07 12:02:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
mihin tota epsom-suolaa muuten noin niinkuin normaalisti käytetään?

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-07 13:00:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
karviainen kirjoitti:
mihin tota epsom-suolaa muuten noin niinkuin normaalisti käytetään?



http://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaatti

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-07 13:09:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
Tramppa kirjoitti:
karviainen kirjoitti:
mihin tota epsom-suolaa muuten noin niinkuin normaalisti käytetään?


http://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaatti


luinkin ton jo aiemmin, mutta ei jotenkin tullu mieleen, että mihin tarkoitukseen sitä apteekista sitten ostetaan.

tsili kirjoitti:
Akupunktiokurssilla Christer Pellas kertoi että sappikivet ovat geelimäisiä niin kauan kujin joutuvat ilman kanssa tekemisiin eli ei ole vaaraa että liian iso kivi tukkisi tiehyet.


niin ehkä ne tukostapahtumat on mahdollisia vain silloin kun sappitiehyet ei ole avoinna, vaan "normaalitilassa" tai jotain :-k

jokatapauksessa luulen, että tuon huuhteluhomman uskaltaisi ehkä tehdä, mutta jahkaillaan nyt kuitenkin vielä vähän 8)

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-11 10:38:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
aika monenlaista ja ristiriitaista juttua löytyy internetistä kun etsii sappikivien aiheuttajia ja hoitokeinoja. esimerkiksi piparminttua välillä suositellaan ja välillä sanotaan, että on vaarallista sappivaivaiselle. välillä aiheuttajana on rasvan puute ja välillä liika rasva, välillä joku ihan muu.

olisihan se tavallaan kiva tietää sekin miksi niitä sappikiviä on tullut, jotta osaisi ehkäistä ne jatkossa. vaikea vaan lähteä aiheuttajaa arvuuttelemaan kun ei tiedä onko ne sappikivet olleet tuolla vuoden vai kymmenen vuotta :smt095

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-11 11:03:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
Ainakin rasvan karttelu aiheuttaa sappikiviä, samoin mahdolliset lääkitykset ja muutenkin kaikki epäpuhtaudet joita maksa joutuu suodattamaan. Sappikiviä voidaan löytää jopa 7-vuotiailta, kai siinä on myös perinnöllisiä ominaisuuksia sappirakon toiminnassa mukana.

Älä epäröi vaan marssi apteekkiin suolaa ostamaan, tulee taatusti parempi olo kun saat kiviä ulos. Itse aion tehdä kolmannen puhdistuksen parin viikon kuluttua. O:)

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-11 11:12:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Paikkakunta: Tre
no ei mulla suuria tuskia ole noista sappikivistä. tai on suuria, mutta hyvin harvoin.

onkos se jotenkin niin, että jos maksalla on paljon hommaa niin se ei ehdi hoitaa jotain litkua tms sinne sappirakkoon ja sitten sappirakko toimii väärin ja alkaa kiviä muodostua :-k oikein tieteelliseltä sain sen kuulostamaan, mutta joo...

jos tuo epsom-suola avaa ne sappitiehyet jokatapauksessa, niin onko se oikeasti tarpeellista tehdä juuri noin se huuhtelu, eikö se toimisi esim jos ottaa silloin tällöin vähäsen. tai onhan tuossa suolahuuhtelussa tietysti se hyöty, että sitten ne sappikivet tulee samantien ulos asti eikä jää veivaamaan johonkin suolenmutkaan?

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)